שיפוץ בניינים בתוכנית תמ"א 38

תוכנית משתלמת לכל הצדדים

ברחבי הארץ ישנם כיום מבנים ישנים אשר נבנו מספר שנים לפני תוקף התקן הישראלי לעמידות מבנים מפני רעידות אדמה. במקרה של רעידת אדמה הדיירים יהיו מצויים בסכנת חיים לעצמם ולרכוש בשל העובדה כי בכל רגע נתון עשויה להתרחש רעידת אדמה. בשל העובדה כי מדינת ישראל לא מסוגלת לחזק את כל המבנים הקיימים החליטו על ביצוע תמ"א 38 אשר באמצעותה הדיירים יכולים לדאוג לחיזוק המבנים וליהנות משיפוץ הדירה שלהם על ידי קבלנים. התוכנית משתלמת לכלל הצדדים- הדיירים נהנים משיפוץ בבניין ואילו היזמים מקבלים זכויות בנייה בבניין תוך אפשרות להוסיף או למכור דירות חדשות במטרה לשאת בעלויות חיזוק המבנה ובמטרה להרוויח.

 

במסגרת התוכנית היזם מוסיף על חשבונו מעלית חדשה ומתבצע שיפוץ ללובי וכן ייתכנו תוספות בנייה בדירות כמו ממ"ד וכן מרפסות שמש. לא רק הדיירים מרוויחים במסגרת הפרוייקט אלא גם המדינה, זאת בשל העובדה כי היא דואגת לדיירים ומאפשרת להם ליהנות ממבנה מחודש ועמיד מפני רעידות אדמה וכך היא דואגת לבטחון שלהם.

 

יתרה מזאת, שיפוץ המבנים מסייע לשיפור של חזית העיר ומסייע לכלל התושבים. נוסף על כך, ערך הדירה של הדיירים עולה בשל השיפוץ וכן בשל התוספות השונות.

 

 הדיירים מנצלים את השיפוץ במטרה לערוך מקצה שיפורים בדירה

במסגרת הפרוייקט הדיירים חותמים על ההסכם מול היזם או מול חברת הבנייה ומבינים כי מדובר בהזדמנות נפלאה לערוך שיפוץ מקיף בבית. במסגרת תפקידו היזם מתנהל מול הדיירים ולאחר שהוא משיג את כל החתימות הדרושות הוא דואג לאישורי הבנייה השונים כולל אישור על תוספת מעלית חדשה לבניין בזכות החוזה אשר נחתם, הדיירים זוכים לתוספת של ממ"ד וגם לחדר נוסף.

 

יתרה מכך, אם קיימת בבניין מעלית תקינה, הרי במסגרת הפעילות היזם יבצע תיקון של המעלית על ידי חברה מקצועית במטרה לשדרג את המעלית ולהתאימה לבניין בהתאם לתקנים הדרושים.

 

החשיבות של רכישת ביטוח קבלנים המכסה קבלנים בביצוע העבודות

ביטוח קבלנים נחשב כיום לביטוח מקובל המהווה חלק בלתי נפרד במסגרת עבודות בפרוייקטים כמו תמ"א 38. במסגרת אתר בנייה דינאמי הקבלנים צריכים לקחת אחריות על התרחשות נזק או פגיעה. על הרקע הזה, קיימת חשיבות עליונה לביצוע הביטוח. במטרה לרכוש את הביטוח הטוב ביותר יש לבצע סקר מקיף על מנת לבחור את החברה המקיפה והטובה ביותר אשר תמליץ על ביטוח המאפשר כיסוי רחב.

 

חברה מקצועית אשר לה ניסיון רב שנים בתחום וידע מקצועי מקיף תהיה הבחירה הטובה ביותר לציבור הקבלנים- החברה תפגין בקיאות בהבנת מפרטים טכניים ושעות רבות באתרי בנייה- אותן פעולות תסייענה לקבלנים לדעת כי לרשותם עומדת חברה מקצועית אשר יהיה ביכולתה להציע את השירות המתקדם ביותר להגנה על ציבור הקבלנים.