בנייה ירוקה בכפר סבא

בשנים האחרונות מתחזקת והולכת המגמה של בנייה ירוקה גם בישראל, וכפר סבא מאמצת אותה באהדה רבה. כעיר מבוססת בשרון שבה יש מודעות גדולה גם לאיכות חיים ולא רק לרמת חיים, מסתמן ביקוש גדול לבנייה חכמה שלוקחת בחשבון את הצרכים של הסביבה לא פחות מצרכיהם של אנשים. יש היום יותר הבנה לכך שבשורה התחתונה הצרכים האלה משתלבים אחד בשני, וכאשר הסביבה ירוקה יותר והבנייה חכמה ומתחשבת יותר, גם האנשים מרוויחים איכות חיים שמתבטאת בכל היבט ובכל תחום. כך שאפשר למצוא היום הרבה יותר בנייה ירוקה בכפר סבא, עיר שתמיד שמה בראש סדר העדיפויות את רווחת התושבים ואת הקיימות האקולוגית לטווח ארוך ככל האפשר, גם למען הדורות הבאים.

 

מהי בנייה ירוקה?

כאמור, הגישה הנפוצה כיום בעולם היא חשיבה לטווח ארוך כדי להימנע מבזבוז משאבים. בנייה ירוקה משתלבת בכך משום שהיא מתוכננת יותר על פי הצרכים של האדם אבל מבלי לפגוע בטבע ובאיכות הסביבה. זה מתבטא בכך שיש פחות שימוש במשאבים מתכלים, בחומרי בניין מזהמים שאינם מחזיקים מעמד שנים רבות, שימוש בחומרים ובטכנולוגיות ידידותיות לסביבה וממחזרות, ותכנון בניין שיהיה מסונכרן כמה שיותר עם האקלים כדי לחסוך בהוצאות ובעלויות על הסקה, מיזוג אוויר, תאורה ועוד. כשבונים בנייה ירוקה בכפר סבא, עיר ירוקה ומודעת מאוד לטבע שעוטף אותה, עושים שימוש נכון יותר בסביבה כדי לנצל אותה לצורך השתלבות בנוף, כולל שימושים חכמים בחומרים מבודדים יותר לבניין כדי לנצל את האקלים הטבעי, לדוגמה. במידה ואתה מתעניין ברכישת דירה מסוג זה, הנה אתר המתמחה בדירות למכירה בכפר סבא

 

חשיבותה של בנייה ירוקה בכפר סבא

בנייה ירוקה אינה חייבת להיות בהכרח מותרות, אלא להפך. היא מוזילה עלויות רבות בגלל החומרים היעילים והחסכוניים יותר שמשתמשים בהם, גם משום שהם מתקדמים יותר ולכן חוסכים בעלויות של חומרים מסורתיים ומזהמים שעשו את עבודתם עד כה. כאשר משתמשים במבודדים תרמיים יעילים, למשל, והחומרים עצמם הם חומרים שאינם מזיקים לא לסביבה ולא לאנשים כתוצאה מפיתוח רב שנים. כפר סבא היא עיר שהייתה מוקפת שדות ופרדסים רבים בעבר, ולנוכח הגידול המבורך באוכלוסייה וההתפתחות המודרנית שלה היא מנסה עדיין לטפח ולעודד את המראה הירוק שלה ולשמר כמה שיותר מהטבע שלה.

 

איך נראה תכנון ירוק כזה?

חשיבה ירוקה כזאת לדוגמה היא תכנון שכונות ובניינים בעלי שטחים ירוקים רבים כדי להחזיר לה מעט ממה שאבד. זה נועד גם כדי למתן את ההתחממות הגלובלית וגם כדי להגביר את ייצור החמצן בעזרת הריאות הירוקות העירוניות המתחדשות. תהליך הבנייה עצמה נעשה בעזרת טכנולוגיה שמצמצמת את פליטת האנרגיה המזהמת שלה, כך שאתרי בנייה כבר אינם נראים כמו שהתרגלנו לראות בעבר, ועם כמה שפחות פסולת בניין מזהמת שמובלת לאתרי הטמנה. שימוש רב יותר באנרגיה סולרית, שימוש חכם במים ותכנון נכון כדי לחסוך בעלויות הסקה ומיזוג גם מובילים בהכרח לצמצום פליטת פחמן כתוצאה משימוש אנרגטי, וגם זו בנייה ירוקה בכפר סבא.