בניה קלה- שלבי עבודה מרכזיים

שיטת הבניה הקלה הופכת למרכזית יותר ויותר בענף הבניין בארץ בשנים האחרונות. שיטה זו מציעה מספר יתרונות מרכזיים שהפכו אותה לכל כך פופולרית. היתרון המוביל של בניה קלה הוא מהירות הבניה.

ייצור שלד המבנה במפעל ולא באתר הבניה מאפשר הכנה מהירה, מדויקת ויסודית יותר והמבנה כולו מוכן הרבה יותר מהר מאשר בבניה המסורתית. בנוסף, חשוב לציין את היותה של הבניה הקלה חסכונית יותר בעקבות שימוש בחומרי בניין זולים יותר ופחות כח אדם. יתרון משמעותי נוסף הוא העובדה שבניה קלה נחשבת לבניה ירוקה יותר. שיטת הבניה, חומרי הבניין וכמות הפסולת הנמוכה הופכים את הבניה הקלה לשיטה המובילה מבחינת הדאגה לאיכות הסביבה.יתרונות אלו הופכים את הבניה הקלה לאטרקטיבית במקרים רבים, גם בבנייה פרטית וגם במבנים ציבוריים וניתן לראות כי היא הופכת למשמעותית יותר ויותר עם הזמן. על מנת להכיר את הבניה הקלה ולהעריך את כדאיותה עבור פרויקט מסוים, חשוב קודם כל להכיר את שלבי העבודה המרכזיים בה.

 

שלבי הבניה הקלה

 

שלב ראשון – היתרי בניה. כמו בכל תהליך בניה אחר, גם בבניה קלה יש צורך בקבלת אישורי בניה מהגורמים הרלוונטיים לפני תחילת העבודה. לכן יש לדאוג להעברת תכניות הבניה לרשות המקומית המפקחת לקבל היתר בניה מסודר.

 

שלב שני – תחילת הבניה- בניה קלה מתחילה על ידי ביצוע שתי פעולות במקביל- הכנת היסודות והתשתיות באתר הבניה תוך כדי הכנת שלד המבנה במפעל. השלד מתוכנן על ידי תוכנות מחשב שמעבדות את נתוני תכנית הבניה ויודעות לייצר את מוטות הפלדה כך שיתאימו בצורה מושלמת. מוטות אלו הם הבסיס לשלד המבנה. לאחר מכן מרכיבים את לוחות הגבס על השלד המוכן ומובילים את המבנה לאתר, למקומו הקבוע.

 

שלב שלישי – הצבת המבנה בשטח- כאשר המבנה מגיע ליעדו, קודם כל מחברים אותו ליסודות שהוכנו מראש. לאחר מכן מוסיפים את גג המבנה וסוגרים אותו. לבסוף יש לחבר את המבנה לתשתיות במקום- לכל מבנה בבניה קלה ישנם פתחים ייעודיים לחיבור לתשתיות- מים, חשמל, תקשורת וכו'.

 

שלב רביעי – חיפוי ובידוד- השלב האחרון בבניה קלה הוא טיפול בנושא החיפוי והבידוד. אחד היתרונות של בניה קלה הוא הגמישות המתאפשרת בין חלקים שונים של המבנה. ניתן להתאים לכל לקוח חיפויים וחומרי בידוד שונים לכל אזור של המבנה לפי השימוש המיועד לו. החיפוי הנפוץ ביותר לקירות פנימיים בבניה קלה הוא לוחות איטונג עבים. חומרי הבידוד משתנים ממבנה למבנה,בהתאם לצרכים ולתקציב של הלקוח. חומרים אלו מושחלים בין שלד המבנה לחיפוי הנבחר ויוצרים את הבידוד הנדרש.

 

אלו השלבים המרכזיים בתהליך של בניה קלה. על מנת לקבל ייעוץ והכוונה בתחום זה, יש לפנות לחברה המתמחה בבניה קלה על כל סוגיה ויכולה לתת מגוון הצעות שמתאימות לדרישות הלקוח.