בניה ירוקה מתחילה עם קרקע נקיה

 בשנים האחרונות ניתן לראות יזמי נדל"ן רבים המגלים עניין רב במגמה ירוקה העתידה לשנות את דרך החיים בה נבנים בניינים רבים. בשל העובדה כי ערי העולם נמצאות בבנייה מתמדת במטרה להכיל אוכלוסיות רבות, גישות הבנייה השונות השתנו לאורך השנים והמגמה לבנייה ירוקה כבר החלה.

מה כוללת בנייה ירוקה

בנייה ירוקה מתחילה עם קרקע נקייה כאשר המטרה היא הפחתת פסולת וכן שימור אנרגיה וכדאי לפקוח עין לחידושים האחרונים בענף הבנייה אשר מספקים את המטרות הללו. אותם חידושים עשויים לקבוע את מגמות הבנייה בשנים הבאות. במציאות המודרנית בה קרקעות רבות נלקחות לטובת מגורים הרחבת הקרקע באמצעות בנייה ירוקה אינו חלום אלא מציאות הקורמת עור וגידים. כבר היום ישנן הרחבות מגורים על מים בהן ניתן לשמר אזורים ירוקים, מה שמכונה אדריכלות צפה ועשוי להיות פתרון משתלם וידידותי לסביבה.

השתלבות של תמ"א 38 עם בניה ירוקה

מרבית הדיירים אשר זכאים לפרויקט תמ"א 38 אינם יודעים את היתרונות של בנייה ירוקה או החשיבות של רכיבים ירוקים בבנייה אשר יכולים לבוא לידי ביטוי בבניה ולכן אינם דורשים זאת מהיזם. אולם, כיום ניתן לשלב בנייה ירוקה בבניינים המיועדים לעבור פרויקט מסוג זה ולכלול מרכיבים של בנייה ירוקה כגון בידוד תרמי, הצללות, צבע בהיר ועוד. על מנת להשפיע על שילוב בנייה ירוקה במסגרת תמ"א 38 ולהפחית את הקרקע המזוהמת במטרה להביא לשיפור חיים יש להגביר את המודעות בקרב דיירים, יזמים ורשויות מקומיות- כל אותן פעולות עשויות להביא לכך כי הבנייה הירוקה תהיה חלק בלתי נפרד מהפרוייקט והדיירים ייהנו מהתוצאה הסופית.  מאידך, אנשים שאינם בקיאים בנושא אינם יכולים להבין את הפוטנציאל הגלום בכך ואת הרווח עבור שני הצדיים.

יישום בנייה ירוקה במסגרת תמ"א 38 אינו דורש עלות גבוה במיוחד

יישום בנייה ירוקה במסגרת פרוייקט תמ"א 38 אינו קשה או מורכב במיוחד ואף אינו דורש עלויות גבוהות במיוחד כפי שרבים נוהגים לחשוב. בידוד, הצללה או גינה חסכונית במים המהווים חלק משמעותי בבנייה ירוקה אינם יקרים כל כך. גם אם הגישה הירוקה עשויה לייקר את הפרוייקט במעט, הרי התוצאה הסופית היא רווח משמעותי לדיירים. טרם התחלת הבנייה הירוקה חשוב מאד לבצע סקר קרקע. טרם קבלת היתר הבנייה באתר חשוב מאד לבצע את הסקר במטרה לקבל תמונה כוללת על האדמה עליה יבנו הדירות.

סקר זה מורכב ממספר רכיבים כגון סקר היסטורי, סקר גזי קרקע, דיגום קרקע. על מנת לבצע את הסקר קיימת חשיבות רבה לפנות לחברה מומחית בתחום כמו חברת איזיטופ אשר מבצעת סקרים היסטוריים תוך הגשת דוחות מפורטים למשרד להגנת הסביבה וייצוג הלקוחות מול המשרד. בחירת חברה מקצועית תבטיח שקט נפשי וידיעה כי ניתן להתחיל בבנייה בלב שקט.