החשיבות של בדיקת בדק בית בתהליך תמ"א 38

פעולת חיזוק המבנים נחשבת לפעולה מורכבת למדי, כזו שלא כל אחד יכול לבצע אלא רק אנשי מקצוע כדוגמת מהנדסים ואדריכלים. לפני תחילת התהליך יש לבצע בדיקת בדק בית על מנת לבדוק האם קיימים ליקויים שעשויים לעכב את תהליך השיפוץ.

בשנים האחרונות בניינים רבים עוברים שיפוץ וחיזוק המגן עליהם מפני רעידת אדמה. אותם בניינים הוקמו לפני שנת 1975- השנה בה נכנס לתוקף התקן העוסק בסוגית הקמת מבנים שיעמדו בפני הנזקים השונים שעשויה לגרום רעידת אדמה. האם כל בניין יכול לעבור בדק בית ?

לשאלה האם כל בניין זכאי להטבה של תמ"א 38 התשובה היא לא. התנאי ההכרחי לקבלת זכאות הוא עמידות בתקן 413 הקובע את עמידותו של המבנה מפני רעידות אדמה.יחד עם זאת, אי אפשר לומר כי מדובר בהחלטה גורפת וכי כל המבנים שנבנו לאחר שנת 1975 אינם זכאים לקבלת ההטבה. אם הבניין בו אתם מתגוררים נבנה לאחר שנת ,1975 מהנדס בניין הוא איש המקצוע אשר צריך לקבל את ההחלטה האם המבנה זכאי לקבלת ההטבה. כך או אחרת, הוא ימסור את החלטתו בפני וועדה שתאשר או תדחה את הזכאות לתמ"א 38.

 

מהם המרכיבים של הדוח?


כפי שנאמר קודם לכן, מהנדס בניין הוא איש המקצוע אשר מתוקף עבודתו בוחן את המבנה לפני תחילת השיפוצים ומבצע בדיקה בשם בדק בית אשר מטרתה לבחון האם קיימים ליקויים שונים במבנה היכולים לגרום לנזק לטווח הארוך. לרשותו עומדים כלים מקצועיים אשר באמצעותם הוא מבצע את הבדיקה. בסיום הבדיקה הוא ימסור לכם דוח מפורט הכולל את ממצאי הבדיקה.

 

מה כולל הדוח?

 

  • איתור ליקויים: במידה ונמצאו ליקויים, המהנדס יפרט היכן באילו מקומות התגלו הליקויים כגון קירות, דלתות,חלונות, מערכת אינסטלציה.
  • פירוט תיקונים נדרשים: המהנדס יכתוב בדוח בדיוק איזה תיקונים נדרשים, כך ניתו לגשת לקבלן ולבקש ממנו להשתתף בתיקון.
  • הערכת זמן לביצוע התיקונים: מהנדס בניין ימסור לכם הערכת זמן בנוגע לתיקונים השונים, כדי שתדעו כמה זמן יידרש לכם להמתין עד לביצוע התיקונים.
  • אומדן עלויות לתיקונים: מהנדס הבניין ימסור לכם את הסכום המדוייק לצורך התיקונים.

 

אין להקל ראש!

 

היות ומדובר בבדיקה שיש לעשותה בצורה מקצועית כדי לשמור על המבנה לצורך שיפוצו, חשוב מאד לבחור מהנדס בניין מקצועי אשר יבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר ויש לבחור אותו לפי הניסיון והידע. חברת בדק בית מקצועית תמנה מהנדס בניין אשר יבחן האם קיימים ליקויים שונים בבית, כי אחרי הכול המטרה היא להקנות בית מראה חדש ויפה. תפקידו של מהנדס בניין חשוב מאין כמוהו. בשלב בדק בית מגיעה חשיבות בהעסקת מהנדס בניין מקצועי היודע לבדוק את המבנה תוך שימוש בכלים מקצועיים וכן למסור את המידע בצורה ברורה.