איטום מבנה בתהליך בנייה

איטום מבנה במהלך הבנייה הוא תהליך חשוב שיכול למנוע מזיקים, לחות, חדירת מים וחלקיקים הנישאים באוויר. המפתח לאיטום מבנה במהלך הבנייה הוא לוודא איכות התקנה גבוהה ושימוש בחומרים איכותיים, והנה כל המידע שצריך בנושא, המשיכו לקרוא. 

 

חומר איטום מיושם בכל מבנה למטרת הגנה מפני חדירת רטיבות, אבק ואוויר. כמובן שגם פרויקטים של תמ"א 38 אנו נדרשים לאטום בין אם זה פרויקט של הריסה ובניה ובין אם זה פרויקט של חיזוק-שיפוץ.
דוגמה טובה לכך תהיה שרף אפוקסי או איטום על בסיס פוליאוריטן. יש לציין כי ישנם סוגים רבים של חומרי איטום שניתן להשתמש בהם למטרות שונות כגון: חומרי איטום נוזליים, איטום בעזרת צבע ייעודי, איטום יריעות ביטומניות, זיפות, איטום אקרילי, איטום אזבסט, איטום גגות רעפים, איטום גגות של מבנים תעשייתיים ועוד. הנה כל מה שחשוב לדעת על מחירים ועלויות איטום גגות.

 

מחירים ועלויות איטום גגות

אם אתם שואלים לגבי מחירים ועלויות איטום גגות, חשוב לדעת כי המחיר משתנה בהתאם לכמה גורמים. לרוב, עבודות איטום מבנים וגגות מתומחרות בהתאם לגודל המבנה, סוג הבנייה ועוד גורמים נוספים. למשל, האם עבודת האיטום תצריך מהצוות לפרק אי-אלו מכשולים שונים שקיימים על הגג כמו סולמות, צלחות לווין, מרזבים, חומרי איטום ישנים ועוד. 

עוד חשוב לדעת, איטום גגות, איטום מבנים וכן איטום בניינים תמיד יעלה יותר בעונת החורף, בעוד שבימים מסוימים לא יהיה אפשרי אפילו לבצע את העבודה (בימים רצופים של גשם). לכן חשוב לבצע את עבודת האיטום כבר בקיץ בתהליך הבנייה. 

 

באיזה שלב מתבצע איטום מבנה בתהליך הבנייה?

איטום מבנה מתחיל כאשר כל הבטון נוצק סביבו ונמשך עד שכל הקירות מוקמים ויבשים למגע. איטום מבנה מתבצע לרוב בשלבים שונים לאורך תהליך בנייתו של מבנה. במקרים רבים, תהליך האיטום מתחיל מרגע יציקת הבטון וממשיך עד לסיומו כאשר כל העבודות באתר הבנייה הסתיימו.

אחד השלבים הראשונים בתהליך האיטום הוא לוודא שלא יהיו פגמים מבניים בתשתית או במבנה העל, העלולים לגרום לנזקי מים או בעיות אחרות בהמשך. השלב הבא הוא לוודא שאין דליפות אוויר בין רצפות, קירות ותקרות, מה שעלול לגרום לבעיות עם איבוד חום, בידוד או רטיבות ולחות. וכמובן, יהיה חשוב לברר מראש לגבי מחירים ועלויות איטום גגות. 

 

הסיכונים באיטום מבנה לא מקצועי בתהליך הבנייה

הסיכונים באיטום מבנה לא מקצועי בתהליך בניית המבנה הם רבים. חשוב להבין כי איטום הוא תהליך הכולל כיסוי כל הפתחים או הרווחים בקירות וברצפות בחומר האיטום המתאים לסוג המבנה שלכם. בנוסף, חשוב להבין שאיטום מבנה שאינו מקצועי עלול לגרום לסכנות בטיחותיות חמורות עקב נזקים מבניים שיכולים לגרום במשך השנים אפילו לקריסת מבנה או קריסה של חלקים ממנו. 

לא נדיר לשמוע על מקרים של קריסת תקרות, קחו את זה בחשבון והקפידו על איטום גגות מקצועי המשתמש בחומרי האיטום הכי איכותיים. בסופו של דבר, איטום לא מקצועי = סכנת נפשות בחלק מהמקרים.